Onthaal: Telefonisch Consult

Print Friendly, PDF & Email

Oproep registreren

Wanneer een patiënt belt moet u een nieuwe oproep (telefonisch advies) registreren in Mediris via de knop “Nieuwe Oproep”

Stap 1: patiënt

Om een telefonisch advies aan te maken heeft u de naam, voornaam, geboortedatum, telefoonnummer en het adres van de patiënt nodig.

Belangrijk: het rijksregisternummer en kaartnummer invullen is optioneel, maar heeft een grote meerwaarde:

  • De naam, voornaam en geboortedatum van de patiënt worden automatisch aangevuld en er wordt gezocht of de patiënt reeds bestaat in het systeem
  • De dokter kan via deze nummers bijkomende informatie opzoeken over de patiënt.
  • De facturatie kan snel afgehandeld worden

Het noteren van al deze gegevens is essentieel voor de correcte verwerking van de contacten.
De arts zal u dankbaar zijn als deze twee nummers reeds ingevuld zijn.

Stap 2: Huisarts

Hier noteert u de vaste huisarts van de patiënt zodat die een kopie van het verslag kan ontvangen.
Typ 3 letters van de achternaam van de huisarts en automatisch wordt er gezocht op alle huisartsen in België.

Als de huisarts niet gekend is (of niet kan gevonden worden) dient er geen huisarts ingevuld te worden.

Stap 3: nota

Hier kan u eventueel een aantekening maken over de klachten van de patiënt.

Stap 4: betreft

Selecteer ‘Telefonisch advies’ als reden van contact.

U hoeft verder geen arts te selecteren, u kan op de oranje knop ‘bewaar oproep’ drukken om de oproep op te slaan.

U zal het telefonisch consult terugvinden in het scherm van de oproepen.

Zo lang het telefonisch consult in deze lijst staat is het nog niet behandeld door een arts.

Verder opvolging van het telefonisch consult

Wanneer een arts het telefonisch consult opvolgt kan de arts aangeven of verdere opvolging nodig is of niet. De arts kan oordelen dat een raadpleging op de wachtpost of een huisbezoek nodig zijn.

Geen verdere opvolging nodig

Als de arts het telefonisch consult afwerkt en aangeeft dat er geen verdere opvolging nodig is zal het telefonisch consult verdwijnen uit het overzichtsscherm van de oproepen.

Verdere opvolging nodig

Wanneer de arts oordeelt dat er verdere opvolging nodig is zal het telefonisch consult verdwijnen uit de lijst van telefonische consulten en wordt een nieuwe oproep aangemaakt in de lijst ‘te behandelen’.

In het veld type ziet u welke opvolging de arts geoordeeld heeft.

De contacten in de lijst ‘te behandelen’ moeten opgevolgd worden door het onthaal. Huisbezoeken moeten toegewezen worden aan een wagen, voor de raadplegingen moeten een afspraak ingepland worden

Huisbezoek

In geval van een huisbezoek ziet u links een icoon van een baan. Als u op deze knop drukt opent een pop-up waarin u een wagen kunt kiezen.

U selecteert de gewenste wagen en klikt op bevestigen. De oproep is nu verplaatst naar de lijst van huisbezoeken.

Raadpleging

In geval van een huisbezoek ziet u links een icoon van een potlood. Als u op deze knop drukt opent de oproep volledig, in de stap ‘betreft’ kan u een tijdslot voor de afspraak aanduiden

Als u de oproep bewaard wordt de oproep verplaatst naar de lijst van raadplegingen in het overzichtscherm.

Close Menu