Covid-19: werkwijze callcenter

Print Friendly, PDF & Email

Inloggen op Mediris

Surf naar de pagina https://login.mediris.be, hier kan u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord dat u zelf aangemaakt heeft.

Als hier reeds gegevens van een vorige account ingevuld zijn kan u deze overschrijven met uw nieuwe account en wachtwoord.

Vervolgens vinkt u de optie ‘onthou me’ aan, de browser zal u vervolgens deze nieuwe account voorstellen om mee in te loggen.
Uw browser zal u voorstellen ook het nieuwe wachtwoord te onthouden dat bij deze account hoort.

Eens ingelogd krijgt u een pagina te zien met de applicaties waar u toegang tot heeft. U drukt op de tegel van de wachtpostomgeving waar u naartoe wilt surfen om verbinding te maken.

Oproep registreren

Wanneer een patiënt belt moet u een nieuwe oproep (telefonisch advies) registreren in Mediris via de knop “Nieuwe Oproep”

Stap 1: patiënt

Om een telefonisch advies aan te maken heeft u de naam, voornaam, geboortedatum, telefoonnummer en het adres van de patiënt nodig.

Belangrijk: het rijksregisternummer en kaartnummer invullen is optioneel, maar heeft een grote meerwaarde:

  • De naam, voornaam en geboortedatum van de patiënt worden automatisch aangevuld en er wordt gezocht of de patiënt reeds bestaat in het systeem
  • De dokter kan via deze nummers bijkomende informatie opzoeken over de patiënt.
  • De facturatie kan snel afgehandeld worden

Het noteren van al deze gegevens is essentieel voor de correcte verwerking van de contacten.
De arts zal u dankbaar zijn als deze twee nummers reeds ingevuld zijn.

Stap 2: Huisarts

Hier noteert u de vaste huisarts van de patiënt zodat die een kopie van het verslag kan ontvangen.
Typ 3 letters van de achternaam van de huisarts en automatisch wordt er gezocht op alle huisartsen in België.

Als de huisarts niet gekend is (of niet kan gevonden worden) dient er geen huisarts ingevuld te worden.

Stap 3: nota

Hier kan u eventueel een aantekening maken over de klachten van de patiënt.

Stap 4: betreft

Selecteer ‘Telefonisch advies’ als reden van contact.

U hoeft verder geen arts te selecteren, u kan op de oranje knop ‘bewaar oproep’ drukken om de oproep op te slaan.

Close Menu