COVID-19: werkwijze onthaal met 1733

Print Friendly, PDF & Email

Inleiding

In het kader van het indijken van COVID-19 (Coronavirus) heeft de wachtpost een cruciale rol. De werking van de wachtpost wordt uitgebreid om de toevloed van COVID-19 gerelateerde klachten te verwerken. Een specifieke arts in de wachtpost wordt aangesteld om alle mogelijke COVID-19 patiënten op te volgen. Hiervoor wordt een COVID-19 kabinet en wagen toegevoegd in Mediris.

1733 zal alle vragen omtrent COVID-19 doorsturen als een huisbezoek. Deze handleiding legt uit hoe u dit huisbezoek omvormt tot een telefonisch advies en dit toewijs aan de COVID-19 arts.

Instellen van de COVID-19 arts

In de eerste plaats moet u de COVID-19 arts instellen in de Mediris Wachtpost Software. Er is een extra kabinet en auto aangemaakt in uw omgeving genaamd COVID-19 waaraan u deze arts kunt verbinden.

Druk op het tabblad instellingen

Om de arts toe te wijzen aan het COVID-19 kabinet drukt u op de blauwe link ‘toewijzen’ naast dit kabinet

U kan de COVID-19 arts opzoeken op achternaam ( + voornaam wanneer nodig). Na de arts te selecteren drukt u op bevestigen.

Vervolgens herhaalt u hetzelfde proces voor de COVID-19 wagen

Ten slotte drukt u op de groene knop ‘aanpassingen bewaren’

Het huisbezoek omvormen tot telefonisch advies

Nu de arts ingesteld is moet het telefonisch advies nog op de juiste plaats terechtkomen.

De oproep komt binnen als huisbezoek, in de omschrijving zal u kunnen zien of het gaat om een mogelijk geval van COVID-19:

Druk op het ‘baan’-icoon geef aan dat de arts telefonisch wordt verwittigd en selecteer de COVID-19 auto. Druk op bevestigen.

De oproep is nu opgeslagen als huisbezoek, u vindt het terug in de overzichtslijst van de huisbezoeken. Druk op het potlood-icoon om de oproep te bewerken

Druk op de vierde tab (betreft), in de keuzelijst van de ‘Reden van het contact’ selecteert u ‘Telefonisch advies’

U kan de oproep toewijzen aan een specifieke arts (1), maar dit is niet verplicht. U kan ook zonder selectie verdergaan en de oproep bewaren. Wanneer u op ‘Bewaar oproep’ drukt wordt het contact bewaard (2).
Indien u geen arts heeft geselecteerd zal elke arts de oproep kunnen zien.
Indien u de COVID-19 arts hebt geselecteerd, zal enkel deze arts de oproep kunnen zien.

Close Menu